Blogs

Blogs & Recepten
News Fake News Newspaper Press  - viarami / Pixabay

Informatief

Informatief
Voedingsadvies Alkmaar

Van deze voeding worden je kinderen gezond groot

Kinderen hebben niet alleen voeding nodig voor energie, maar ook voeding die bouwstoffen bevat zodat ze kunnen groeien en ontwikkelen. Dit vind je vooral terug in de zogenaamde ‘Whole foods’. Die zouden ruim vertegenwoordigd moeten zijn in het voedingspatroon.

Lees verder »
Informatief
Voedingsadvies Alkmaar

Waarom alleen vette vis eten onvoldoende is

Omega 3 is essentieel voor het lichaam, voor de flexibiliteit van de celwanden tot de ontwikkeling van de hersenen bij baby’s. Helaas is het moeilijk om de verhouding Omega 3 in het lijf op peil te houden. Daarom is het goed om dit te suppleren.

Lees verder »

Wat is orthomoleculair?

Je hebt misschien gezien dat ik orthomoleculair geschoold ben. Wanneer je daar nog nooit van hebt gehoord kun je hier even lezen wat dat precies inhoudt! De term orthomoleculair

Lees verder »
Cashew Nut Eat Meal Ingredient  - viarami / Pixabay

Recepten

Hartige muffins

Ingrediënten voor 6 stuks: 100 gram gehakt ½ rode paprika (in stukjes) 1 flinke hand spinazie (gewassen, grote bladeren in stukjes) 2 tl tomatenpuree 1 teentje knoflook (in stukjes)

Lees verder »

Frittata

Ingrediënten: 1 courgette (geraspt of in hele kleine blokjes) 150 gram wortel (geraspt) 1 lente-ui (in dunne ringetjes) 1 ui (gesnipperd) 200 gram (kastanje)champignons of gemengde paddenstoelen (in stukjes

Lees verder »

Gezonde 10-uurtjes

Vitaminen, mineralen en vezels zijn heel erg belangrijk voor het functioneren van het (kinder)lijf en vind je terug in groenten en fruit. In tussendoortjes uit de winkel zit doorgaans

Lees verder »

Gezond broodbeleg

Wat is nu gezond broodbeleg? Omdat brood de bloedsuikerspiegel verhoogt, is het belangrijk ervoor te zorgen dat het brood flink belegd wordt. Hiermee bedoel ik natuurlijk niet een half

Lees verder »

Boekweitpannenkoekjes, glutenvrij!

Deze pannenkoekjes zijn heel lekker! En daarnaast ook nog gluten- en zuivelvrij en gezond! Heerlijk voor een zondagsontbijt of voor mee naar school.   Ingrediënten voor ongeveer 15 kleine

Lees verder »
Vraagje? Stuur me een app: